Özbay, seçim sonucunun eğitime yansımasını Cumhuriyet’e değerlendirdi

31 Mart yerel seçimlerin sonuçlarının yankıları sürüyor. AKP, 22 yılın ardından ilk kez girdiği bir seçimde ikinci parti durumuna düştü. CHP ise 47 yılın ardından yeniden birinci parti oldu. Siyasette öngörülemeyen sonuçlar olarak değerlendirme yapılırken seçim sonuçlarının diğer alanlardaki yansılamaları da merak konusu oldu. Bu kapsamda Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, seçim sonuçlarının eğitime yansımasını Cumhuriyet’e değerlendirdi. Özbay, siyasetçilerin ve yorumcuların seçimin eğitime yansımasını iyi değerlendiremediğini belirterek “Siyasiler; ÇEDES’e, Diyanet’le yapılan protokollere, FETÖ benzeri abi-abla atamalarına, tarikatların okullarda cirit atıyor olmasına, tarikatlara teşekkür etmeye cüret eden milli eğitim bakanına, çocukların okullarda aç ve susuz bırakılmasına tepki gösteren yurttaşları ve atanmayan öğretmenleri anlayamamaktır. Eğitim ülkemizde artık bir milli güvenlik meselesi haline gelmiştir. Ülkeyi ve geleceği düşünen tüm siyasi partiler, kitle örgütleri ve yurttaşlar eğitimi ülkenin birincil meselesi olarak görmek zorundadır” dedi.

“‘YETER ARTIK’ DEDİLER”

İktidarın eğitim politikalarının yurttaşta tepkiye yol açtığını ve bunun sandığa yansıdığını belirten Özbay, “Gericiliğin ve piyasacılığın kıskacında can çekiştirilen eğitimdeki uygulamalara isyan eden, ülkenin geleceğine ve çocuklarına sahip çıkarak ‘Yeter artık!’ diyen yurttaşların tercihi seçim sonuçlarını etkileyen en önemli etken olmuştur. AKP’nin eğitimi ayrıcalık haline getirerek kendi neslini yetiştirme projesi için araçsallaştırması seçim sonuçlarına etkisi çok büyüktür. Yakın zamanda milli eğitim bakanının ‘affı’ bile istenebilir. AKP’nin artık alıştığımız çark politikasını eğitimde bir kez daha görebiliriz” diye konuştu. “Laik, bilimsel, demokratik, ulusal, çağdaş, kamusal, parasız, eşit ve nitelikli eğitime sahip çıkmak, tüm çocuklara ve ülkenin geleceğine sahip çıkmaktır” diyen Özbay, “AKP gibi siyaseti, inanç ve ticaret ile bir arada kullanabilen, anayasayı ve çağın gereklerini yok sayarak eğitimi kendi nesil yetiştirme projesi için araçsallaştıran anlayışlara karşı eğitime ve çocuklara sahip çıkmalıyız” ifadelerini kullandı. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir